لپ تاپ استوک چیست؟

لپ تاپ های استوک با نمونه های آکبند خود از نظر کارآیی و کیفیت هیچ تفاوتی ندارند ولی از قیمت بسیار مناسب تری برخوردارند . به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند که برای خرید لپ تاپ یا سایر کالاهای دیجتال جهت صرفه جویی در هزینه های خود نوع استوک آن را خریداری نمایند و با پرداخت هزینه ی بسیار کمتری یک سیستم قابل قبول و مشابه آکبند تهیه کنند . اما نکته ی مهم اینجاست که کالاهای استوک را از کجا باید خرید و چگونه میتوان اطمینان پیدا کرد که دستگاهی که انتخاب کرده ایم استوک است.

کلا استوک یعنی چی؟

واژه استوک (Stock) در اصل به کالای موجود یا ذخیره شده در انبار و آماده فروش و تحویل به مشتری گفته می شود. اما این کلمه در بازار فروش محصولات دیجیتال اعم از لپ تاپ و مانیتور در ایران معنی کاملاً متفاوتی دارد. در ایران به کالاهای کارکرده و دست دوم که در حد یک محصول آکبند و نو می باشند استوک گفته می‌شود.

گفتنی است کالاهای استوک حتما کارکرده و دست دوم نیستند. برای مثال در برخی از فروشگاه های معتبر آمریکایی، اروپایی و آسیایی که در زمینه دیجیتال فعالیت می کنند در شرایطی خاص کالای نو و آکبند خود را به نام استوک به فروش می رسانند.

 

لپ تاپ های استوک معمولا برای مصرف در بازارهای ایران تولید نشده اند و غالبا سفارش آمریکا و اروپا هستند. این نوع از لپ تاپ ها به دلایل مختلفی از جمله عدم استقبال مشتریان ایرانی از قیمت بالای آن ها، در همان سال تولید و عرضه در بازار جهانی، در کشور ما دیده نمی شوند. بعد از حداقل دو سال از زمان تولید، این محصولات با کاهش قیمت مناسب وارد کشور شده و کیفیت بسیار خوبی نیز دارند.

نکته ی مهمی که خریداران باید به آن توجه کنند این است که لپ تاپ های استوک در بازار لپ تاپ ایران همیشه مشابه آکبند نیستند و از گرید بندی های مختلفی برخوردارند که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

گرید های A, B, C در لپ تاپ های استوک به چه معناست؟

گرید بندی یک روش برای ارزیابی کیفی محصولات استوک شامل لپ تاپ استوک, کامپیوتر استوک و تمام لوازم جانبی این حوزه از محصولات دیجیتال می باشد میباشد که کمک بسیار زیادی در انجام بهترین خرید به شما میدهد.

در ادامه انواع گریدهای لپ تاپ استوک را معرفی می کنیم.

گرید A

لپ تاپ های گرید A را میتوان عمده محصولات فروشگاه مرکز لپ تاپ جنوب دانست که خود به سه درجه A++ , A+ , A تقسیم میشوند.

در حالت کلی این دسته شامل لپ تاپ های با حداقل کارکرد بین 1 الی 3 ماه می شود.

در این مدل لپ تاپ ها هیچ گونه شکستگی نقاط حساس, پیکسل سوختگی صفحه نمایش, ضربه خوردگی گوشه های لپ تاپ و ساییدگی در اثر استفاده بیش از حد مشاهده نمیشود.
این مشخصات در سه قسمتی که پلاس دارند کمی متغیر است. ولی در کل تعمیراتی روی این محصولات صورت نگرفته است و سلامت باتری و سخت افزار نیز بالای 80% توسط فروشگاه به مشتری تحویل داده میشود.

 گرید B

این دسته از لپ تاپ های استوک از کیفیت ظاهری پایین تری برخوردار هستند. بر روی سطح بدنه ی آن ها خط و خش دیده می شود. نکته ی حائز اهمیت این است که این محصولات از لحاظ فنی کاملا سالم و بدون ایراد هستند. اگر وجود خط و خشی برای خریدار مهم نباشد می تواند با خرید از این گرید، محصولی با کارایی گرید A+++ تهیه نماید و در هزینه های خود صرفه جویی کند.

 گرید C

این دسته از لپ تاپ هم مانند لپ تاپ های گرید B کاملا مورد آزمایش قرار گرفته اند. از ویژگی های مربوط به لپ تاپ های گریدC می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. احتمال بالای تعمیری بودن لپ تاپ
  2. پیکسل سوختگی قابل توجه
  3. فرورفتگی یا شکستگی در سطح داخلی و خارجی

عمر لپ تاپ های گرید C بین 2 تا 5 سال می باشد.

 

 

امیدواریم با خواندن این مقاله با مفهوم لپ تاپ استوک و گریدبندی های آن آشنا شده باشید.

مرکز لپ تاپ جنوب

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.